reklama

O extrémoch

Už je to nejaký čas, čo sa aktívne venujem cvičeniu, zaujímam sa o zdravé stravovanie a snažím sa telu dávať, čo potrebuje (v medziach vegetariánstva).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Spočiatku bol môj progres veľmi rýchly, rýchlo som v sebe objavila vášeň pre danú oblasť a máloktorý deň som vynechala oddanie sa pohybu. Avšak všetko , čo robíme nadmieru, a zanedbávame pri tom iné oblasti nášho života, má tendenciu prerásť nám cez hlavu. Cvičila som každý deň, kontrolovala som, čo prijímem do svojho tela a často som odmietala priateľov a pozvanie na pivo na úkor potešenia z pohybu. Bol pre mňa takýto život dlhodobo udržateľný? Nie nebol. Časom som si uvedomila, že kým moje telo prosperuje a rastie do krásy, moja duša je ukrátená o vzácnosť sociálneho kontaktu a myseľ ostala uväznená v hre "buď / alebo". 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže ja si nechcem vyberať medzi láskou a láskou, ak to ide, skĺbim oboje. A ak nie, načo mi je skvelý tréningový plán, ak nemám s kým zdieľať vyššiu podstatu svojho bytia? A ak si nemôžem dať pivo s priateľmi, keď mám naň chuť? Šport, tak ako všetko v živote, je len prostriedok, ktorým sa o niečo snažíme a mal by slúžiť on nám, nie my jemu. Vyzerá moje telo tak dokonale ako predtým? Nie. Som takto spokojnejšia? Jednoznačne. Pretože som našla dlhodobo udržateľný spôsob ako zakomponovať moju vášeň do môjho života a užívam si jej benefity. 

Šport je krásna vec, nech už trénujete akýmkoľvek spôsobom. Učí vás byť prítomnejšími vo vlastnom tele, pretože len tak je tréning naplno efektívny, keď sa mu oddáte a vnímate, čo sa s vami deje tu a teraz. Učí vás, že za hranicou bolesti je ešte veľa toho čo zvládnete a že prvotná bolesť nie je znamením zastať, ale posunúť hranice, preskočiť ich, podliezť, obísť, čokoľvek chcete. Pretože si ich dávate vy. Keď sa vám objaví hlások v hlave "už nevládzem" a vy prestanete, nikdy nezistíte, čo je za ním. Poviem vám, je tam ďalší čas, ktorý bezproblémov potiahnete ak si poviete "vládzem". A máločo je tak uspokojujúce, ako prekonať sám seba. A stáva sa to často, ak trénujete doma sami a nie je nikto, kto by vás motivoval, kontroloval, ťahal dopredu... nikto okrem vás :)) Časom zistíte, že sa vám zrýchlila chôdza, nefuníte, keď idete hore po schodoch, či dokopca, že ste radostnejší, ľahší (na tele aj na duši), silnejší (fyzicky aj mentálne), že vám zmizla celulitída (vy ste ju odstránili) a pohyb vám chýba natoľko, že ak nemáte priestor cvičiť, chodíte všade peši. Vlastne to robíte aj vtedy, keď ho máte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Keď nás niečo skutočne chytí za srdce máme tendenciu zabúdať na priestor a čas, okolité dianie a vyberáme si len a to jedno čo do nás vnáša hlboký pocit oduševnenia, radosti, zábavy, lásky. A je to úplne v poriadku, kým v našich aktivitách dokážeme udržať balans a nestrácame zo zreteľa, že všetko má svoj protipól a úlohou človeka je učiť sa byť niekde v strede. Inak sa z našich činov ľahko stáva obsesia a na jej konci nás nečaká radosť, ale tvrdá práca na tom, dať sa opäť do rovnováhy a nebyť obeťou svojich aktivít, ale ich pánom. :)

Nech je mojou každodennou výzvou nachádzať rovnováhu vo všetkom, čo robím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech je mojou každodennou výzvou viac sa otvoriť svetu a neznámym ľuďom.

Nech je mojou každodennou výzvou s prácou kombinovať oddych, dopriať si odmenu.

Nech je mojou každodennou výzvou vidieť krásu tam, kde pre iných už žiadna neostala.

Sunny

Soňa Hochsteigerová

Soňa Hochsteigerová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Sunny, malé dievča s veľkými snami, ktoré si sem prišlo všetko ochytať a so všetkým sa do sýtosti vyblázniť. Chcem sa hrať, vnímať a spoznávať a vidieť za hranice toho, čo ty len tušíš.Za nedokonalé hranice dokonalého človeka. :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu